«Μην πτοείσαι από το τι λένε οι άνθρωποι για σένα. Συλλογίσου τι ο Θεός λέγει για σένα, τι οι Άγγελοι και οι Άγιοι λένε για σένα» Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης



Ιερές Ακολουθίες του μήνα
Αρχική » Νεότητα » Συμβουλές
   
Ο Φρεντ Μπουασονά, (1858-1946 Γενεύη) ήταν Γαλλοελβετός φωτογράφος, ιδιαίτερα γνωστός για την φωτογραφική τεχνική του αλλά και την εκτεταμένη φωτογράφιση του ελληνικού χώρου επί τριάντα περίπου έτη, μαζί με τον συνοδοιπόρο του Ντανιέλ Μπο-Μποβί, διευθυντή της Σχολής Καλών Τεχνών της Γενεύης. Το έργο του, σε ό,τι αφορά τουλάχιστον στην Ελλάδα θεωρείται εν γένει «πρωτοποριακό αλλά και καθοριστικό για την εξέλιξη της ελληνικής φωτογραφίας κατά τον 20ό αιώνα»
   
Η οικογένεια των Μπουασονά κατάγεται από τη νότια Γαλλία, από το Livron, ένα χωριό κοντά στη Μασσαλία. Όταν στη Γαλλία το κλίμα για τους προτεστάντες έγινε εχθρικό οι πρόγονοι του Φρεντ - μαζί με πολλές άλλες οικογένειες- αναγκάστηκαν να καταφύγουν στη Γενεύη. Η καταγωγή της οικογένειας έκανε τον Φρεντ να πιστεύει πως ήταν απόγονος γενναίων Ελλήνων θαλασσοπόρων... Γόνος «φωτογραφικής δυναστείας», ως περιγράφεται, o νεαρός Μπουασονά φέρεται ως πολύπλευρο ταλέντο που συνδύαζε τα σπορ (αλπινισμός), τη μουσική και τις καλές τέχνες. Επηρεασμένος από τον δάσκαλό του ΟύγγροΚόλερ, ανέπτυξε τη δική του τεχνική στη φωτογραφία, η οποία, μαζί με τη χρήση νέων υλικών, τού απέφερε πολλές διεθνείς διακρίσεις, μεταξύ άλλων το πρώτο βραβείο της παγκόσμιας έκθεσης του Παρισιού. Το εργαστήριο που κληρονόμησε από τον πατέρα του το διαχειρίστηκε μαζί με τον χημικό αδελφό του Εντμόν-Βικτόρ. Η ορθοχρωματική πλάκα, δική τους επινόηση έδινε βελτιωμένο φωτογραφικό αποτέλεσμα.
Εκείνα τα χρόνια ο Μπουασονά ασχολιόταν κυρίως με προσωπογραφίες, οι οποίες ήταν και πιο προσοδοφόρες. Ήδη στα 1900 το εργαστήριο πήγαινε πολύ καλά και το 1901 ο Μπουασονά άνοιξε ένα υποκατάστημα στο Παρίσι και ένα στη Ρεμς. Φωτογραφίζοντας το Mont-Blanc, με τηλεφακό κατασκευασμένο στην Αγγλία, κατόρθωσε να διακρίνει το μπλε του ουρανού από το λευκό του χιονιού στη φωτογράφισή του, διαμορφώνοντας μια φωτογραφία που έκανε τον γύρο του κόσμου
Το 1903, μαζί με τον Ντανιέλ Μπο-Μποβί, ταξίδεψε για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Το 1907 επανήλθε και το 1913, πάλι με τη συντροφιά του Μποβύ και με τον λιτοχωρίτη κυνηγό Χρήστο Κάκκαλο, είναι ο πρώτος που ανέβηκε στον Μύτικα, την υψηλότερη κορυφή του Ολύμπου. Το 1930 πραγματοποίησε το τελευταίο του ταξίδι στην Ελλάδα και επισκέφθηκε το Άγιο Όρος. Οι φωτογραφίες που τράβηξε εκεί αφορούν τη μοναστική αρχιτεκτονική, είτε ως γενικά πλάνα των εσωτερικών αυλών, είτε ως πιο κοντινά και λεπτομερειακά, ενώ εντυπωσιακή είναι η απόλυτη απουσία απεικόνισης θρησκευτικής τελετής ή λειτουργίας - στοιχείο που καταδεικνύει την προσαρμογή του φωτογράφου στο αυστηρό τυπικό της αγιορειτικής κοινωνίας. Πέθανε στη γενέτειρά του, τη Γενεύη, το 1946.
Μέσα από τις φωτογραφίες και τα λευκώματά του παρουσιάζει ένα πανόραμα της Ελλάδας του μεσοπολέμου, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση της ευρωπαϊκής κοινής γνώμης για την Ελλάδα την ίδια περίοδο.
Ο καλλιτέχνης, πέρα από το καταγραφικό ενδιαφέρον του για όλα όσα εξαφανίζονται, μας δίνει μια εικόνα της Ελλάδας που εκτείνεται πέρα από την εθνογραφική μαρτυρία. Η μεγάλη πίστη και ο θαυμασμός του για τη χώρα αυτή μεταδίδονται μέσα από το έργο του με μια τρυφερότητα και μια αγάπη που η δύναμη τους ακόμη και σήμερα, μετά από τόσα χρόνια, δίνει ψυχή σ' αυτά τα κομμάτια χαρτιού, τα οποία θα μπορούσαν να είχαν παραμείνει απλές φωτογραφίες....
Λίγοι αγάπησαν την Ελλάδα όσο ο Φρεντ Μπουασονά. Ο ίδιος έγραψε στα 1910: «Αυτός ο λαός, τόσο στις ακτέςόσο και στο εσωτερικό της χώρας, ο ψαράς της Αίγινας, ο γεωργός της Αργολίδας, ο βοσκός του Χελμού ή του Παρνασσού, όλος αυτός ο λαός έχει τόσο σπινθηροβόλο πνεύμα, τόση καλοσύνη, τόσο πάθος για την ελευθερία,μια τέτοια λατρεία για το παρελθόν του, μια τέτοια προσήλωση στις αρχαίες συνήθειες...»

 


 
 
Δείτε τις 155 φωτογραφίες απ' όλη την Ελλάδα, που μπορέσαμε να συλλέξουμε και να σας παρουσιάσουμε
undefined
 
Ακράτα, αυλές, 1903 
undefined

 
 
Άνδρες στο δρόμο της Ανδρίτσαινας, 1903 
undefined

 
 
Ανδρίτσαινα, αγορά, 1903 
undefined

 
 
Ολυμπία - Αλφειός 1903 
undefined

 
 
Ανδρίτσαινα, εσωτερικό σπιτιού, 1903 
undefined

 
 
Αργοστόλι 1903 
undefined

 
 
Εύβοια - Χαλκίδα 1903 
undefined

 
 
Ακράτα 1903 
undefined

 
 
Μέγα Σπήλαιο 1903 
undefined

 
 
Καλάβρυτα 1903 
undefined

 
 
Χελμός 1903 
undefined

 
 
Καρύταινα Αρκαδίας 1903 
undefined

 
 
Ταΰγετος 1903 
undefined

 
 
Στυμφαλία Στη σκιά της θημωνιάς 1903 
undefined

 
 
Βοσκοί στην κορυφή του Παρνασσού, 1903 
undefined

 
 
Γαστούρι Κέρκυρας, στην πηγή της αυτοκράτειρας Ελισάβετ, 1903 
undefined

 
 
Γιορτή στο Γαστούρι Κέρκυρας, 1903 
undefined

 
 
Γαστούρι Κέρκυρας-Ανάσταση 1903 
undefined

 
 
Κερκυραίες στην έξοχη, 1903 
undefined

 
 
Ζεμενό Κορινθίας oικογένεια, 1903 
undefined

 
 
Ζεμενό Κορινθίας, ο Fred και ο Daniel τσουγκρίζουν τα ποτήρια με τους οδηγούς των ζώων τους, 1903 
undefined

 
 
Ζεμενό Κορινθίας, οικογένεια ιερωμένου, 1903 

 
 
Λαγκάδια Αρκαδίας, 1903 
undefined

 
 
Πρόβατα κάτω από την Ακρόπολη, 1903 
undefined

 
 
Το κάστρο Λάρισα του Άργους, 1903 
undefined

 
 
Το λιμάνι του Ναυπλίου, 1903 

 
 
Ο Fred Boissonnas φωτογραφίζει την Ακρόπολη, 1907 
undefined

 
 
Πειραιάς 1907 
undefined

 
 
Έδεσσα, 1908 
undefined

 
 
Εσωτερική άποψη της Ροτόντας λίγο πριν από την απελευθέρωση, Θεσσαλονίκη 1900 - 1917 
undefined

 
 
Μετέωρα, ανάβαση του Fred Boissonnas με το καλάθι, 1908 
undefined

 
 
Μετέωρα, το μαγκάνι, 1908 
undefined

 
 
Ο Παρθενώνας μετά τη βροχή, 1908
undefined

 
 
Παρθενώνας, 1908
undefined

 
 
Πειραιάς 1908
undefined

 
 
Πήλιο - Πορταριά 1908
undefined

 
 
Το Ερέχθειο, 1910
undefined

 
 
Θεσσαλονίκη 1908
undefined

 
 
Eσωτερικό σπιτιού, Κρήτη, 1911
undefined

 
 
Εύβοια 1911
undefined

 
 
Άγιος Νικόλαος Κρήτης. Λιμάνι, 1910 - 1911
undefined

 
 
Χανιά - το φρούριο του Φίρμα 1911
undefined

 
 
Χανιά - η πύλη και το νεώριο 1911

 
 
Χανιά - πλανόδιος μανάβης 1911
undefined

 
 
Χανιά 1911
undefined

 
 
Μουρνιές σπίτι Βενιζέλου 1911
undefined

 
 
Σφακιά, 1911
undefined

 
 
Λιμάνι Ηρακλείου Κρήτης, 1911
undefined

 
 
Ιεράπετρα, 1911
undefined

 
 
Αγ. Δέκα -οικία Ηλιάκη 1911
undefined

 
 
Μύλος στη Μαρώνεια Σητείας Κρήτης 1911

 
 
Οι αδελφοί Μάντακα στο χωριό Λάκκοι, Κρήτη, 1911
undefined

 
 
Οικογένεια Μάντακα στο χωριό Λάκκοι, Κρήτη, 1911
undefined

 
 
Ομαλός, Κρήτη, 1911
undefined

 
 
Ρέθυμνο Κρήτη, βαρελάδικο1911
undefined

 
 
Εσωτερικό σπιτιού στο χωριό Λάκκοι, Κρήτη, 1911
undefined

 
 
Αμοργός, γυναίκες, 1911
undefined

 
 
Αμοργός, Το γνέσιμο 1911

 
 
Κλεισούρα Καστοριάς, εσωτερικό αρχοντικού, 1911
undefined

 
 
Μακεδονία, λίχνισμα, 1911
undefined

 
 
Σαντορίνη 1911
undefined

 
 
Το μάζεμα της ελιάςμε το χέρι, στην Πρέβελη Κρήτης, 1911
undefined

 
 
 
 
 

«Βλέπουμε τη Λιόψη (Ασπρoκκλήσι Θεσπρωτίας) και το υπέροχο παλάτι του Ντίνο Μπέη» γράφει σε γράμμα του Fred Boissonnasπρος τη γυναίκα του, Πέμπτη 22 Μάη του 1913undefined
Ήπειρος 1913
προς Κόνιτσα 1913
Άνδρες και σκυλιά στο δρόμο Πρέβεζας Ιωαννίνων, 1913
Γυναικείος χορός στο Δελβινάκι Ιωαννίνων, 1913
Δελβινάκι Ιωαννίνων, πρόκριτοι, 1913
Δελβινάκι, γυναίκα με τα νεροβάρελα πάει στη βρύση1913
Δελβινάκι, οικογενειακή φωτογραφία1913
Δελβινάκι, στο χοροστάσι, 1913
Ζεμενό Κορινθίας, η οικογένεια του ιερέα, 1913
Γυναίκα της Ηπείρου με Ξύλινη κούνια και σακούλι, Ήπειρος, 1913
Θεσσαλονίκη, 1913
Ιωάννινα, η λίμνη με το κάστρο, 1913
Ιωάννινα, Λίμνη, πλύσιμο ρούχων 1913
Καβαλάρι Ζαγορίου, παλικάρι, 1913
Ζαγόρι 1913
Καστρί Πρεβέζης, Ιερέας στην κατεστραμμένη από τον πόλεμο εκκλησιά, 1913
Κοκκινόπουλο, Ελασσόνας, 1913
Κόνιτσα, Μεσογέφυρα, χωρικοί 1913
Κόνιτσα, Μεσογέφυρα, 1913
Κοπάδι στον Όλυμπο, 1913
Μακεδονία, φρουρός σε φυλάκιο, 1913
Μέτσοβο, 1913 (Προσέξτε το χαμόγελο και το νάζι του μικρού κοριτσιού)
Μέτσοβο, στη βρύση, 1913
Πανοραμική φωτογραφία με τη Ντούλκα (Όλυμπος) στο βάθος. Μάης του 1913
Μπάγια (Κήποι) Ζαγορίου, γυναίκα, 1913
Μπαγιά Κήποι Ζαγορίου, γυναίκες, 1913
Μύτικας, Όλυμπος, 1913
Ο οδηγός, Χρήστος Κάκαλος στον Ολύμπο, 1913
Όλυμπος, 1913
Όλυμπος, το «ΠΑΝΘΕΟΝ», 1913
Παραμυθιά - Φωτογραφία από την αυλή του αρχοντικού του Ρίγγα, 1913
Παραμυθιά, η περίφημη Σκαλοπούλα με την Καμάρα το 1913
Παραμυθιά, κρεοπωλεία, 1913
Παραμυθιά, οικία Ρίγγα, A 1913
Παραμυθιά, οικία Ρίγγα, Β 1913
Παραμυθιά, οικία Ρίγγα, Γ 1913
Παραμυθιά 1913
Παραμυθιά 1913
Παραμυθιά 1913
Παραμυθιά, κοπέλες γνέθουν και πλέκουν. 1913
Πάργα, 1913
Πάργα, 1913
Πριόνια (1100 μ.), Όλυμπος, 1913
Στρυμώνας, 1913
Το γεφύρι της Άρτας, 1913
Το γεφύρι της Γκούμανης Θεσπρωτίας, 1913
Το αρχοντικό του Γεωργίου Ρίγγα ο οποίος φιλοξένησε τον Fred Boissonnas, Παρασκευή 23 Μάη του 1913
Φιλιάτες, εξοχή, 1913
Φιλιάτες, εξοχή, A 1913
Φιλιάτες, 1913
Φιλιππιάδα, 1913
Όλυμπος, πριονοκορδέλα, 1914
Όλυμπος, καταυλισμός κτηνοτροφών, 19414
Πίνδο, κάτω από τα πλατάνια, 1914
Παζάρι στα Ιωάννινα, 1915
Παραμυθιά, αγορά, 1915
Ίος, στον τάφο του Ομήρου, 1918
Κρήτη - Σπιναλόγκα 1918
Κρήτη - Σπιναλόγκα 1918
Κρήτη, προαύλιο σπιτιού, 1919
Κρήτη, λιμάνι Χανίων, 1919
Αθήνα, καθημερινή ζωή, 1920
Αθήνα, οδός Αθηνάς, 1920
Αθήνα, οδός Ερμού, 1920
Αθήνα, Πλάκα, 1920
Αθήνα - Ζάππειο 1920
Η Ακρόπολη από το Θησείο, 1920
Κηφισιά, 1920
Γειτονιά της Θεσσαλονίκης, τη δεκαετία του 20
Χανιά, Βενετσιάνικη πόρτα, 1920
Χανιά, Πλατεία Μαυροβουνίου, 1920
Ηράκλειο, λεωφόρος Καλοκαιρινού, 1920
Ηράκλειο, λεωφόρος Καλοκαιρινού, 1920
Ηράκλειο, κρήνη Μοροζίνι, 1920
Άγιος Νικόλαος, 1920
Άγιο Όρος - Μονή Ιβήρων, 1928
Άγιο Όρος, 1928
Άγιο Όρος, 1928
Άγιο Όρος, καλόγεροι, 1928
Άθως, μονή μεγίστης Λαύρας, 1928
Μοναχοί του Αγίου Όρους, από την επίσκεψή του στο Περιβόλι της Παναγιάς, το 1928
Μονή Αγίου Παύλου, αρσανάς, 1928
Μονή Βατοπαιδίου. 14-27 Αυγούστου 1928
Άθως, τράπεζα, 1928
Οδοιπορικό στο Άθω 1928
Οδοιπορικό στο Άθω 1928
Οδοιπορικό στο Άθω 1928
Φυλακές Ναυπλίου, 1928
Η Ακρόπολη
Γέροντας με τσαρούχια
Πηγή:Συνοδοιπορία.




Επίκαιρα κείμενα

DVD Πατήστε εδώ για να το δείτε

Επικοινωνία | Ο Ναός μας | Εκδόσεις
Copyright Ιερός Ναός Αγίου Νικολάου του Νέου, με την υποστήριξη της e-RDA